Friday, January 9, 2009

Syukuri Nikmat Allah..

Assalamualaikum w.b.k

Ermm.. serba x kena dibuatnya 2,3 harini.. camni ropenya sakit gigi.. biasa klu kwn2 ngadu sakit.. amik peranan nak tenangkan kawan dan sarankan pelbagai petua.. bila sendiri dah rasa.. ha... amik ko as.. memang x tertanggung sakitnya.. x gi jumpa dentist ke?? dah.. semua kena buat appointment?? Adeh!! bole tunggu sampai next week ke?? dah bengkak nih...kepala pun dah wenggg!!

Tirai 2009 as lalui dengan pelbagai ujian & dugaan.. Yg sakit lain.. yg lain2.. tuan punya diri je yg tau.. batuk x hilang lagi.. sakit gigi plk dtg.. rasa nak hangiiinnnn je 1 badan.. Mr.Hby plk suka nyakat.. biasa dpt jelingan manja ni jeling dah x manja dah..kdg sampai x pandang muka dia.. untung tu x kena marah.. nak marah nak wat ape.. bukan salah dia.. sib baik anak2 faham Ibu dia sakit..

Apa yang mampu as lakukan??? istighfar je banyak2.. Mr.Hby slalu kata..pain managementnya... kalau sejuk jgn ingat sejuk..(kat NZ ni kan sejuk.. asyik ngadu sejuk je la..) kalau sakit jangan ingat sakit.. tapi.. sakit dtg jugak??? camner??? ni lah manusia baru diduga & ditarik sedikit nikmat.. dah merungut..

"Dan jika kamu menghitung-hitung nikmat Allah, niscaya kamu tidak dapat menentukan jumlahnya. Sesungguhnya Allah benar-benar Maha Pengampun lagi Maha Penyayang." (Q.s. an-Nahl: 18)

Memang betul..nikmat allah tidak terhitung hargai & bersyukurlah segala nikmat yang allah kurniakan kepada kita... jgn sesekali alpa.. .

Gunakan kesempatan yang masih diberi moga kita takkan menyesal

Masa usia kita jangan disiakan kerna ia takkan kembali

Ingat lima perkara sebelum lima perkara

:: Sihat sebelum sakit

:: Muda sebelum tua

:: Kaya sebelum miskin

:: Lapang sebelum sempit

:: Hidup sebelum mati

4 comments:

AiE bAhRi said...

Sabar byk2 ye kak.
Aie pon akhir tahun masa tu mengalami sakit gigi.Sakit yang amat.Time tu baru rasa nikmatnya hidup sihat tapi tak digunakan dengan sebaiknya.

Sifu Mirza said...

Salam As...

sakit gigi ni orang kata.. sakit nombor 3 dalam kategori sakit...

sakit nombor 1 = sakit mati
sakit nombor 2 = sakit bersalin
sakit nombor 3 = sakit gigi

semua tak kena bila sakit gigi..

tekap tangan kat area sakit.. baca selawat 7 kali, fatihah 7 kali...

minum air selawat & fatihah...

insya Allah ok...

lepas ok... pergi klinik check..

:-)

~NurKasih~ said...

Salam aie..
Emm... memang sakit kan aie..
tq kerana memahami..
sakit x terperi!!

~NurKasih~ said...

Salam Sifu..
Terima kasih Sifu
Betul tu sifu.. Serba x kena dibuatnya.. alhamdulillah dah amalkan yg sifu katakan tu..memang dapat mengurangkan sakit tu..
dia punya nyut2 jgn cakap la..
kalah sakit nak bersalin Sifu..
TAPI memang nak kena terima hukuman .. Hukumnya di cabut..