Saturday, June 5, 2010

Black Beauty Choc Cake

Assalamualaikum dan salam sejahtera, happy weekend..
Adeh, nak cita la pasal Kek yg Moist tapi keja ala2 tak semenggah ni ha.. Jd la Kek yg x berapa nak biuutiii.. Kunun jln2 kat umah Mas aritu terguda kat Kek Mas, lagipun lama x buat kek cekelat ni.. pas tu gatal2 nak buh topping..sbb topping ade lebih aritu.. huhuuu.. lain yg nak buat lain jdnya.. x pe la yg ptg sodap..tapi as x bakar, as kukus sbb suka yg kukus2 nih..rasa lbh moist kot..eh...sama je kot..eh..eh.. entah ya...Mas, minta ijin c&p rcp ya Mas..

memula nak wat camni.. tapi sbb jiwa kacau sket, white choc tu menitik plk..maka jadi lah...



Ingredients ( A ) :
  • 2 cups  flour
  • 3/4 cups cocoa powder
  • 2 teaspoons bicarbonate soda
  • 2 teaspoons baking powder
Ingredients ( B )


  • 2 cups custer sugar
  • 1 cup evaporated milk ( i used fresh milk )
  • 1 cup cooking oil or melted butter
  • 1 cup lukewarm water
  • 1 tablespoon chocolate emulco
  • 3 eggs
Method :

  1. Sift together all ingredients in A. Set aside.
  2. Mix well all ingredients in B.
  3. Pour ingredients B into A and mix well.
  4. Bake in a preheated oven at 180 c for 50 minutes to 1 hour. Oven temperature and time of baking may differ.( As steam for 45 minutes)
Kacau2 sket..Jd lak mcm ni..pastu


Dah potong2... jemput makan...


2 comments:

sweetsal said...

huh..sedapnye kek coklat ni..pasti terangkat punya...bila la buat kek ni..anak2 suka sangat..

MAS ( DUNIAKU ) said...

wah kak, sedapnya,cantik plak tu,rasa macam nak makan lagi la...